lindapuuskaparmat.blo.gg

Älskar mat och allt som har med matlagning att göra:) Follow my blog with Bloglovin Matbloggstoppen Matklubbens Topplista

Citron-Sill av Rut i Skäret...Rut Lundgren Frisk Jul 2012

Publicerad 2013-11-28 17:20:00 i Allmänt, Jul ,

Citron-Sill av Rut i Skäret...Rut Lundgren Frisk

 
 
 
 

Rensa, skölj och filea sillen.

Vi vattnar ut den i ett dygn.

Eller färdig urvattndas som det finns nu.

Varva sillen med dill och tunna citronskivor.

Blanda samman lagen och häll den över sillen.

Vi låter den stå och dra kallt ett dygn.

 

 
 
 

 


 
 
 

Comments: 0

    There are no comments yet.
  
 
Comment Order

6 urvattnade sillfileer

dill

citron

 

Till lagen:

 

1 dl citronsaft

1/2 dl vatten
4 msk vitvinsvinäger
1-1/2 dl socker
1 krm vitpeppar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Puu

Jag älskar antik mat och prova, självhushållning och att lära mig grunderna till bra matlagning och sedan exprimenter. Jag skulle vilja att alla hade tid att ha kor eller en get och byta med varandra. Älskar att baka och laga mat....är verkligen intresserad av gammal matlagning Läser antika böcker från 1900-talet för att lära mig dem på rätt saätt inte av andra kockar... http://lindapuuskaparmat.blo.gg/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela